בואו נדבר קיימות

אנדה התחילה מהאהבה לתנועה, התשוקה לאופנה והרצון לשמור ולשמר את הסביבה בה אנחנו חיים. אנחנו מאמינים שחשוב ואפשר ליצור אופנה אחרת, איכותית וידידותית לסביבה ככל האפשר; וכי ניתן ליצור אופנה בדרך אתית, הוגנת וממחזרת מפני שפסולת של בקבוקי מים ורשתות דיג נראים עליכם הרבה יותר טוב מאשר באוקיינוסים.

כל המפעלים והספקים אליהם אנו חוברים בעלי תקנים אקולוגיים, כגון GOTS התקן המוביל בעולם לבדים אורגניים המבטיח לכם שכל הבגדים מיוצרים מכותנה אורגנית וטבעית, וכן שתהליך ייצור הבדים נעשה תוך פגיעה מינימלית בסביבה לכל אורכו: מהגידול, השינוע, האריגה, הצביעה ועד האריזה. מתוך זה בחרנו במיוחד עבורך את הבדים האיכותיים, הרכים והנושמים ביותר, בעלי ערך מוסף שיהפכו את חווית האימון לחוויה מושלמת.

 
מפני שהכל מתחיל במיחזור
לתעשיית האופנה יש השפעה הרסנית על הסביבה, למעשה, היא מדורגת כמזהם השני בגודלו בעולם מיד אחרי תעשיית הנפט. אנחנו מאמינים שהצעד הראשון לכיוון עולם טוב יותר הוא העלאת המודעות ופיתוח נכונות לשנות את הרגלי הצריכה שלנו.

הידעתם שמדי שנה ציוד דיג - בעיקר רשתות ומלכודות דגים - אובד, נזרק או ננטש בים?
פסולת זו נשארת באוקיינוס ​​ופוגעת במינים השונים שבו הנלכדים בשרידיה. ההערכה היא שלמעלה ממיליון פרטים נהרגים מדי שנה בדרך זו כולל דולפינים, לוויתנים ואריות ים.

אז איך נוכל לשפר את המצב?
אחת הדרכים לצמצם את הפסולת הימית היא מחזור. לכן, אנחנו משתמשים בחומרים ממוחזרים עשויים מרשתות דיג ובקבוקי פלסטיק וכך מעניקים להם חיים חדשים. מחזור הפסולת הימית עוזר בצימצומה ובחידוש החיים הימיים.
 
 
בואו נדבר על פלסטיק
מדי שנה מיוצרים בעולם 335 מיליון טונות של פלסטיק כשרובו מיועד לאריזותֿ, כתוצאה מכך בחרנו למזער ככל האפשר את השימוש בפלסטיק שאינו מתכלה.
שקיות השילוח שלנו עשויות אריזה מתכלה - כזו שניתן פשוט לקחת ולשתול באדמה והיא תתפרק מעצמה לדשן איכותי; ואילו את הקופסא הממוחזרת שלנו אפשר לשמור ולהשתמש בה בתור מדריך לתרגול הבוקר שלך. בנוסף, חברנו אל ONE TREE PLANTED כך שעל כל קניה של בגד אקולוגי, ניטע עץ בעולם - בדרך זו כולנו מחזירים ומוקירים לכדור הארץ בו אנו חיים.


צריכה חכמה - ביחד נוביל לשינוי
קצב הצריכה שלנו גדל וכך גם כמות פסולת הטקסטיל. משפחה בעולם המערבי זורקת 30 ק"ג בגדים מדי שנה בממוצע, כשרק 15% מתוכם ממוחזרים או נתרמים והשאר עוברים למזבלות במדינות עולם שלישי או נשרפים.
אחת הבעיות של סיבים סינתטיים, כמו פוליאסטר ממנו עשויים רב בגדי הספורט, היא משך הזמן הארוך שלוקח להם להתכלות - עד 200 שנים.

אז מה ניתן לעשות?
קודם כל אפשר לבחור בגדים העשויים מסיבים סינתטיים ממוחזרים של מותג איכותי ובכך להבטיח את אורך חיי הבגד ולצמצם את הייצור של פלסטיק נוסף. בנוסף, אנחנו תמיד בעד מחזור, מחזור, מחזור. אז במקום לזרוק את הבגדים הישנים שלכם, אפשר לתת אותו למישהו אחר שימצא בהם צורך או להניח אותם בעמדת מחזור הבגדים הקרובה לביתכם.


בחירת הבד הנכון
אחד המשאבים החשובים ביותר עבורנו הוא מים, ועדיין ישנם מילארדי אנשים ללא גישה אליהם. הידעתם שייצור וצביעת בדים חדשים דורשת כ- 200 טון מי שניה על כל טון בד צבוע? כאשר כותנה, שהיא גם חומר הגלם הנפוץ ביותר כיום, דורשת בתהליך הגידול שלה כמעט 2700 ליטר מים כדי לייצר חולצת כותנה אחת? ואם כל זה לא מספיק, חקלאים רבים מוסיפים חומרים כימיים כדי להגדיל את תפוקת הכותנה, חומרים אשר בתום השימוש מחלחלים אל האדמה ומזהים אותה, וחלקם אף מגיעים אל הים ומתפשטים ברחבי העולם.

אז מה ניתן לעשות?
על-ידי בחירה בבגדים העשויים מסיבים אורגניים או טבעיים, כאלו שלא דורשים דישון או חומרי הדברה כימיים, ניתן לצמצם ב9% את צריכת המים בתהליך היצור וכמובן למנוע את חלחולם של חומרים מזיקים אל מי התהום שלנו. בחירה זו תורמת לא רק לחיסכון במים אלא גם בניקוי האוויר והאדמה.


לעוד טיפים בנושא הסביבה הצטרפו לקהילה שלנו #ANDACOMMUNITY