דלג לתוכן

News

על היוגה והשפעותיה

לפני למעלה מ- 2000 שנה, חכם הינדי בשם פטנג'לי היה הראשון לאגד ולהעלות על הכתב את מורשת היוגה העתיקה - היוגה סוטרה. על-פי פטנג'לי, מטרת היוגה היא להשתחרר מהדחפים וההתניות של העולם ולעבור לעולם אלטרנטיבי ונשגב, ובין כתביו השונים ניתן למצוא טכניקות תרגול פיזי, תרגילי נשימה - הנקראים גם פראניאמה - ותרגילי מדיטציה שכל מטרתם היא להביא אותנו למצב של שקט ורוגע.

אולם אחד היתרונות הבולטים של הכנסת תרגול היוגה לשגרת חיינו, נוגע דווקא להיבט הפיזי של הגוף. בניגוד לאימונים בחדר הכושר,המתמקדים בקבוצות שרירים ספציפיות, תרגול היוגה מתמקד בשיפור הגמישות, הכוח והזרימה והתנועה הטבעית של הגוף. רצף התנוחות ביוגה מאפשר לנו לעבוד על חלקים שונים בגוף, למתוח ולהאריך אותם, פעולה המגבירה את ייצור הקולגן ברקמות ומפחיתה את רפלקס התכווצות השרירים של הגוף וכל אלו תורמים לשיפור הסיבולת, הגמישות והכוח שלנו.

מחקרים מראים כי תרגול יוגה קבוע ורציף במשך פרק זמן ממושך מוביל לירידה בכאב ושיפור בטווח התנועה. לפיכך, תרגול יוגה תורם לשיפור הכוח והגמישות במגוון מקרים רפואיים כמו כאבי גב כרוניים, דלקת מפרקים שגרונית ואוסטאופורוזיס.

מהי פראניאמה?

בעת תרגול יוגה, לנשימה יש תפקיד חשוב בהורדת רמות הלחץ של הגוף. תרגול נשימה פרניאמה - תורם להרפיית השרירים ושיפור זרימת החמצן אליהם. כניסת החמצן אל הגוף מגבירה את רמות החמצן בגוף וספיגתו במערכת כלי הדם, ובו-זמנית מורידה את רמות הלחץ המופעלות בגוף, מגבירה את הערנות והמחשבה ומחזקת את המערכת החיסונית.

אז איך מתרגלים נשימה נכונה?

למעשה תרגול נשימה הוא פשוט מאוד. תחילה יש לשבת במקום נח, לקחת שאיפה עמוקה דרך האף ולשאוף את האוויר החוצה - פשוט כמו שזה נשמע! תרגול קבוע של נשימה יוביל לפיתוח מודעות לנשימה שתעזור לנו לשים לב לאיכותה, הקצב והעומק שלה.

לסיכום, תרגול יוגה ונשימה עוזרים לשפר את הגמישות, להוריד את רמות הלחץ ולהעלות את ההערכה העצמית. מוזמנים לספר לנו על התהליך שלכם ולחלוק כיצד תרגול יוגה ונשימה שיפר את חייכם.

*אין לראות בכתבה זו המלצה רפואית, וטרם ביצוע הפעילות הגופנית יש להתייעץ עם רופא.

נרשמתם בהצלחה!

צפייה במוצר

עריכת עגלה
this is just a warning
להתחבר
עגלה
0 מוצרים