דלג לתוכן

News

הדרך לאורך חיים בריא

בעודנו מנסים לאזן את חי היומיום בין עבודה, משפחה ומשימות אחרות, ההחלטה לעשות שינוי באורח החיים יכולה להיות לא פשוטה. החלפת הרגלים ישנים בחדשים - בין אם לעשות יותר כושר או לשנות תזונה - יכול להיות תהליך ארוך וקשה. אך זה לא חייב להיות, ובעזרת שלושה צעדים פשוטים אפשר להתחיל ליצור את השינוי שאליו אנחנו שואפים.

אז איך מתחילים?
ההחלטה לעשות שינוי היא צעד משמעותי בפני עצמו, ועליכם להיות גאים על עצם קבלת ההחלטה.

הצעד הראשון בדרך לשינוי היא להאמין בעצמנו שאנחנו יכולים להתמיד בתהליך. תחילה נכין רשימה של ההרגלים שאנחנו רוצים לשנות בחיינו, נחשוב למה הם מפריעים לנו ועל-ידי כך ניקח את המושכות לידינו. 

הצעד השני כולל הרחקת ההשפעות השליליות, בין אם מדובר במדיה חברתית, סיגריות או אפילו אדם שאנו חשים שהוא מעכב את ההתקדמות שלנו. אף-על-פי שזהו מהלך קשה לעשייה, יש לזכור שהשפעות שליליות, ואיתן גם מחשבות שליליות, מורידות את הערכה העצמית שלנו ועל-כן נרצה להחליף אותן במחשבות חיוביות וסביבה תומכת. יתכן וצעד זה יהיה קשה במיוחד ויכלול כישלונות ומעידות, אבל יש לזכור שאתם בתהליך, וכמו שמו כן הוא הדרך מלאה בעליות וירידות אולם דבקות במטרה ועקביות יקדמו אותנו אל המטרה; וגם אם הדבר לא יקרה בין לילה, לאחר תקופה נתחיל לקצור את פירות ההשקעה. 

הצעד השלישי כולל בחירה של מטרות ברות השגה, רצוי להתחיל בקטם ולהתמודד עם מטרה אחת בכל פעם. מטרות קטנות קלות יותר לביצוע ויהן יעזרו לנו לצבור ניצחונות קטנים אשר יעודדו אותנו להמשיך ולהגיע למטרה הסופית. 

קבלת ההחלטה ליצור שינוי ועשיית הצעדים הראשונים לקראתו עלולים להביא לחץ לחייכם, אך הפתרון לשחרור הלחץ הינו פשוט מאוד - רק זכרו לנשום. על-אף שזו נשמעת כמו בקשה פשוטה ומובנת מאליה,  כאשר אנחנו לחוצים ישנו שינוי בדפוסי הנשימה שלנו ובעקבות זאת גם באופן בו אנו מגיבים לסביבה; נשימות עמוקות ונשימה עקבית מסייעות בהורדת רמות הלחץ ומפחיתות את התגובות הבלתי רצויות. ואם אתם בכל זאת שוכחים לנשום, תרגלו יוגה, טאי-צ'י או מדיטציה המשתמשים בכוח הנשימה כדי להפחית לחצים. תופתעו לגלות כיצד נשימה נכונה יכולה להשפיע על התפקוד היומיומי ולשנות את חייכם.


מהו טאי צ'י ?
טאי צ'י צ'ואן היא אומנות לחימה שמקורה בסין, כיום ישנם חמישה סגנונות עיקריים של טאי צ'י, שכל אחד מהם נקרא על שם המשפחה הסינית שפיתחה אותו. אינספור מחקרים נעשו אודות ההשפעה הבריאותית המיטיבה של תרגול טאי צ'י, במיוחד נוכח אורח החיים המודרני המעמיד בפנינו אתגרים יומיומיים, פיזיים ונפשיים. בנוסף, טאי צ'י היא אמנות לחימה משוכללת המכילה טכניקות ואסטרטגיות לחימה יעילות. 
לכן, בין אם המטרה שלך היא לשפר את יכולת התנועה, לשחרר מתחים, לשפר מצב רוח, לשפר את היציבה ושיווי המשקל, לשפר את יכולת הריכוז או לשפר את הביטחון העצמי ויכולות הלחימה, תרגול טאי צ'י תורם לכל אלו ובנוסף מכיל עוד רבדים רבים נוספים. למידע נוסף, לחצו כאן.
 
מהי מדיטציה?
מדיטציה בעברית היא בּוֹנְנוּת, ומשמעותה “תרגול של התבוננות פנימית המביאה לידי שליטה עצמית ושלווה נפשית”. כבר על פי ההגדרה המילונית ניתן להבין כי מדיטציה היא למעשה דרך אקטיבית המסייעת לאדם להגיע לשלווה פנימית והיא עשויה לסייע להפחית את רמות החרדה, הדאגה והסטרס.

נרשמתם בהצלחה!

צפייה במוצר

עריכת עגלה
this is just a warning
להתחבר
עגלה
0 מוצרים